Όσκαρ 2018: Θρίαμβος για τη Μορφή του Νερού
Η Μορφή του Νερού ήταν ο μεγάλος νικητής των φετινών Όσκαρ καθώς κατέκτησε τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας για τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο στην 90ή τελετή απονομής που ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 7 το πρωί (ώρα Ελλάδος) στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες. Στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες επικράτησαν τα φαβορί καθώς το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου πήρε ο Γκάρι Όλντμαν για την ερμηνεία του ως Ουίνστον Τσόρτσιλ στην ταινία Darkest Hour ενώ η Φράνσις ΜακΝτόρτμαντ πήρε το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι.
Η ταινία Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ένα σκοτεινό και αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας: «
Η ταινία του μεξικανού σκηνοθέτη επικράτησε ανάμεσα στις υπόλοιπες οκτώ υποψήφιες: τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, Τρέξε! του Τζόρνταν Πιλ, Lady Bird της Γκρέτα Γκέργουιγκ, Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου του Λούκα Γκουαντανίνο, Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, Η πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ, The Post: Απαγορευμένα Μυστικά, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, και Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας ‘Αντερσον.
Μετά την περσινή γκάφα με την λάθος ανακοίνωση, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου απέδειξε ότι έχει χιούμορ, επιλέγοντας για δεύτερη χρονιά τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ να παρουσιάσουν ξανά το Βραβείο για την Καλύτερη Ταινία — αυτή τη φορά σωστά. Ανεβαίνοντας στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο ο Μεξικανός σκηνοθέτης πήρε το φάκελο με το αποτέλεσμα και τον… κοίταξε για να σιγουρευτεί ότι είναι ο ίδιος νικητής, δείχνοντας τον στη συνέχεια στο κοινό. Η Μορφή του Νερού, που είχε συνολικά 13 υποψηφιότητες, κέρδισε τέσσερα Όσκαρ, ανάμεσά τους τα βραβεία Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας.
Α΄ Γυναικείου στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και Α’ Ανδρικού στον Γκάρι Όλντμαν
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, όπου υποδύεται μια μητέρα που ζητά εκδίκηση από την τοπική αστυνομία της πόλης της επειδή δεν κάνει ό,τι μπορεί για να βρει τον βιαστή και δολοφόνο της κόρης της.
«Έχω κάποια πράγματα να πω. Ευχαριστώ τον Μάρτιν ΜακΝτόνα – δες τι έκανες. Είμαστε ένα μάτσο αναρχικοί, αλλά τα καταφέρνουμε καλά» είπε η ηθοποιός και κάλεσε όλες τις γυναίκες που ήταν υποψήφιες απόψε, σε κάθε κατηγορία, να σηκωθούν. «Μη μας μιλάτε μόνο απόψε στο πάρτι, καλέστε μας στα γραφεία σας να μιλήσουμε για τη δουλειά μας», συμπλήρωσε.
Το Όσκαρ Σκηνοθεσίας
Το δεύτερο μεγαλύτερο βραβείο της βραδιάς, αυτό του Όσκαρ Σκηνοθεσίας πήγε στον Μεξικανό Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο για τη «Μορφή του Νερού». Ο Ντελ Τόρο ήταν το μεγάλο φαβορί επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον χαρακτήρα της φετινής απονομής που δεν είχε μεγάλες εκπλήξεις.
Τα Όσκαρ Β΄ Ανδρικού και Γυναικείου Ρόλου
Το πρώτο σημαντικό βραβείο της βραδιάς, αυτό του Β’ Ανδρικού Ρόλου, κέρδισε ένα εκ των φαβορί, ο Σαμ Ρόκγουελ, για την ταινία «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι». Το βραβείο παρουσίασε η η περσινή νικήτρια του Β’ Γυναικείου Ρόλου Βαιόλα Ντέιβις. Οι υπόλοιποι υποψήφιοι για το βραβείο ήταν οι Γουίλιαμ Νταφό, Γούντι Χάρελσον, Ρίτσαρντ Τζένκινς και Κρίστοφερ Πλάμερ
Τα υπόλοιπα Όσκαρ
Το Όσκαρ για μακιγιάζ και μαλλιά κέρδισε το «Darkest Hour».
Στον Μαρκ Μπρίτζες για την «Αόρατη Κλωστή» (Phantom Thread) κατέληξε το Όσκαρ Κοστουμιών.
Το απίστευτο «Icarus» που διαπραγματεύεται το ντόπινγκ κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Το «Icarus» αναφέρεται στο μεγάλο σκάνδαλο ντοπαρίσματος της Ρωσικής ολυμπιακής ομάδας. Συγκινημένοι οι δημιουργοί δήλωσαν πως ελπίζουν το ντοκιμαντέρ να «δώσει έναυσμα όχι μόνο για μια καλύτερη γνώση της πραγματικότητας στη Ρωσία, αλλά και της αλήθειας σ’ όλο τον κόσμο». Στην ίδια κατηγορία υποψήφια ήταν επίσης το Abacus: Small Enough to Jail του Στιβ Τζέιμς, το Last Men in Aleppo των Φεράς Φαγιάντ και Στιν Γιοχάνεσεν, το Strong Island του Γιανς Φορντ (παραγωγή του Netflix) καθώς και το Πρόσωπα & Ιστορίες της 89χρονης Γαλλίδας κινηματογραφίστριας Ανιές Βαρντά και του καλλιτέχνη δρόμου JR.
Η «Δουνκέρκη» κέρδισε το Όσκαρ για Μοντάζ Ήχου, όπως και του Μιξάζ Ήχου.
Το Όσκαρ Σκηνικών πηγαίνει στην «Μορφή του Νερού».
Στην «Φανταστική Γυναίκα» από τη Χιλή το βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας με πρωταγωνίστρια την τρανσέξουαλ Ντανιέλα Βέγκα.
Όσκαρ και για τον Κόμπε Μπράιαντ: Φυσικά για το «Dear Basketball» στην κατηγορία Animation Μικρού Μήκους.