Ελλάδα

30 γραμμάρια κρόκου Κοζάνης πουλήθηκαν 10.000 ευρώ

Τα 10.000 έφθασε η τιμή πώλησης ειδικής συσκευασίας 30 γραμμαρίων κρόκου Κοζάνης σε φιλανθρωπική εκδήλωση στην Ιταλία όπου μαγείρεψαν οι πιο ξακουστοί σεφ.

Πάνω από 200 καλεσμένοι παρευρέθηκαν σε ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της Ιταλίας, το Unico, και δοκίμασαν τις δημιουργίες του βραβευμένου σεφ με αστέρι Michelin,Tano Simonato και συγκεκριμένα το «νιόκι κρόκου Κοζάνης, με τυρί κρέμα, προσούτο Πάρμας και μπέικον». Στο τέλος της εκδήλωσης, ετέθη προς πώληση μια ειδική συσκευασία του Κρόκου Κοζάνης, των 30 γραμμαρίων και έφθασε στο αστρονομικό πόσο τον δέκα χιλιάδων ευρώ. Υποστηρικτής της εκδήλωσης, μεταξύ άλλων, ήταν ο Συνεταιρισμός Κροκοπαραγωγών Κοζάνης και όλα τα έσοδα της εκδήλωσης θα δοθούν σε φιλανθρωπικά ιδρύματα στην Αφρική.

Ο Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών Κοζάνης, Νίκος Πατσιούρας, μιλώντας στοinsider.gr ανέφερε ότι «αυτό που συνέβη ήταν ανεπανάληπτο. Τα 30 γραμμάρια κρόκου Κοζάνης κανονικά θα κόστιζαν 72 ευρώ και πουλήθηκαν 10.000 ευρώ. Ήμασταν υποστηρικτές της εκδήλωσης, προσφέραμε την πρώτη ύλη για να μαγειρέψουν βραβευμένοι σεφ με αστέρια Michelin».

Η καλύτερη ποιότητα σαφράν στον κόσμο

Ο κρόκος ή η ελληνική ζαφορά (saffron) όπως συνήθως λέγεται, ανήκει στην καλύτερη ποιότητα σαφράν στον κόσμο. Εμφανίζεται με πολλές και ποικίλες χρησιμότητες. Χρησιμοποιείται στην φαρμακευτική, ζαχαροπλαστική, μαγειρική, τυροκομία, μακαρονοποιία και ποτοποιία. Σήμερα σε όλες τις οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες και ιδιαίτερα της Ευρώπης, εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε μεγάλη έκταση σαν άρτυμα (μπαχαρικό) στα διάφορα φαγητά. Ωστόσο, υπάρχουν και πιο εξεζητημένες χρήσεις όπως είναι στην Ινδία όπου χρησιμοποιείται σαν θυμίαμα κατά τις θρησκευτικές τους τελετές, καθώς και για βάψιμο των μανδυών των ιερέων, συνήθεια που την είχαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι και Ρωμαίοι.

Με εταιρική κοινωνική ευθύνη

Ο Αναγκαστικός Συνεταιρισμός Κροκοπαραγωγών Κοζάνης ιδρύθηκε το 1971, απαρτίζεται από 1.000 μέλη και έχει το αποκλειστικό δικαίωμα συλλογής, συσκευασίας και διακίνησης του κρόκου Κοζάνης.

Η ίδρυση του Συνεταιρισμού δημιούργησε ένα φορέα που έχει τη συνολική ευθύνη της συγκέντρωσης, επεξεργασίας, τυποποίησης και διάθεσης του προϊόντος, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητά του και να αποφεύγεται η νοθεία που γινόταν στο παρελθόν, από τους εμπορομεσίτες, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση και την αρνητική εικόνα του προϊόντος.

Όπως συνέβη στην πρόσφατη εκδήλωση στην Ιταλία όπου ο Συνεταιρισμός συμμετείχε προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για τα παιδιά στην Αφρική, ο συνεταιρισμός αναπτύσσει σε όλα τα χρόνια λειτουργίας του δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης προσφέροντας στην τοπική κοινωνία αλλά και σε ευπαθείς ομάδες εκτός συνόρων.

Ετικέτες
Show More

Related Articles

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker