Νέα

Πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι Έλληνες για κινητό – Η χρυσή πεντάδα των κατασκευαστών

Παιχνίδι για λίγους, με μεγάλες ανακατατάξεις και ηχηρά come back αποδεικνύεται το τελευταίο τρίμηνο του έτους αλλά και όλη την προηγούμενη χρονιά, ο κλάδος των smartphones στην Ελλάδα. Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, η εγχώρια αγορά smartphones κατέγραψε πτωτικές τάσεις από άποψη τεμαχίων που πουλήθηκαν, κατάφερε ωστόσο να διατηρήσει της αξία των πωλήσεων στα ίδια περίπου επίπεδα. Κάπως έτσι ο Έλληνας καταναλωτής φάνηκε να βάζει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αναβαθμίσει το κινητό του τηλέφωνο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr  την έκπληξη και στην ελληνική αγορά έκανε η Apple το μερίδιο της οποίας από άποψη τεμαχίων κι όχι μόνο από άποψη αξίας, ανέβηκε αισθητά. Παρά την άνοδο βέβαια δεν κατάφερε να απειλήσει την εδώ και χρόνια πρωτοκαθεδρία της Samsung η οποία συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μερίδιο τόσο άποψη τεμαχίων όσο κι από άποψη αξίας πωλήσεων.

Στον αντίποδα, η μεγάλη χαμένη του προηγούμενου έτους και ιδίως του τελευταίου τριμήνου αποδείχτηκε η Huawei, αφού ο σινοαμερικανικός εμπορικός πόλεμος που της στέρησε το Android, προσέφερε το μερίδιό της στην έτερη κινεζική Xiaomi και στην νοτιοκορεάτικη Samsung. Συγκεκριμένα το μερίδιο της Huawei από άποψη τεμαχίων έπεσε στο 17% το 2020 από το 24,5%  που ήταν την προηγούμενη χρονιά. Αντίστοιχα από άποψη αξίας κινήθηκε κοντά στο 11,5% από το 20% που κέρδισε το 2019. Η πτωτική τάση ήταν εντονότερη το τελευταίο εξάμηνο της χρονιάς, όπου υπήρξαν και μήνες που το μερίδιό της κατακρημνίστηκε στο 13%.

Ειδικότερα το 2020 πουλήθηκαν 1,784 εκατ. τεμάχια από τα 1,967 τεμάχια που πουλήθηκαν στο σύνολο του 2019, πτώση δηλαδή που ξεπερνά το 9%. Η φθίνουσα πορεία ήταν όμως μικρότερη από άποψη αξίας πωλήσεων. Συγκεκριμένα η αξία των smartphones που πουλήθηκαν την προηγούμενη χρονιά έφτασε τα 523 εκατ. ευρώ, 1,15% λιγότερο από τα 517 εκατ. του 2019.

Η «χρυσή» πεντάδα των κατασκευαστών

Από τα 1,784 εκατ. smartphones το 33,2% ήταν Samsung, ποσοστό κατάτι υψηλότερο από το 31% των τεμαχίων που είχε του 2019. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Xiaomi η οποία φαίνεται να κάλυψε το κενό που δημιούργησαν και οι περιπέτειες της MLS. Συγκεκριμένα το μερίδιο της Xiaomi εκτινάχθηκε στο 28,2% από το 17% που ήταν το 2019.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Huawei το μερίδιο της οποίας έπεσε στο 17% από το 24,5% που ήταν το 2019.

Ανοδικά στο 8,5% κινήθηκε η Apple από το 6,7% που είχε το 2019 από άποψη τεμαχίων. Να υπενθυμίσουμε ότι η αμερικανική εταιρεία παρότι δεν συγκαταλέγεται στις πρώτες θέσεις της λίστας από άποψη τεμαχίων πετυχαίνει πολύ υψηλότερα ποσοστά από άποψη αξίας, αφού ακόμα και οι μη ναυαρχίδες της κινούνται στα υψηλότερα κλιμάκια τιμών.

Την «χρυσή πεντάδα» έκλεισε η Honor, η οποία κινήθηκε σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα πέφτοντας στο 3,6% από το 3,9% που ήταν πέρυσι.

Κατακόρυφη ήταν φυσικά η πτώση της MLS, το μερίδιο της οποίας παραδοσιακά κινείτο κοντά στο 7% και την περασμένη χρονιά έπεσε στο 2%.

Μια ακόμα εταιρεία που κέρδισε μερίδιο άνω του 2% ήταν και η Alcatel η οποία κέρδισε  το 2,6% της πίτας των τεμαχίων το 2020. Όλοι οι υπόλοιποι παίκτες (Nokia, RealMe, OnePlus) κατέγραψαν μερίδια αγοράς μικρότερα ή ίσα του 0,5%.

Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό και την φετινή χρονιά αποτελεί το γεγονός ότι αθροιστικά το μερίδιο των τεσσάρων πρώτων παικτών της αγοράς, κινείται πάνω από το 85%. Για την ακρίβεια το 86,9% των Ελλήνων έχουν στην κατοχή τους ένα μοντέλο της Samsung, της Xiaomi, της Huawei ή της Apple, παρότι στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται περίπου 15 κατασκευαστές smartphones με παρουσία στις μεγάλες αλυσίδες.

Οι νικητές με βάση την αξία πωλήσεων

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η κατάταξη διαφοροποιείται, εκτός από τον «νικητή», αν βάλουμε στην εξίσωση την αξία των πωληθέντων συσκευών. Και σε αυτή την περίπτωση βέβαια η τράπουλα ξαναμοιράστηκε εκτός από τους δύο πρώτους που διατήρησαν την θέση τους.

Την πρωτοκαθεδρία και από άποψη αξίας έχει η Samsung, το μερίδιο της οποίας έφτασε το 37% από το 36,3% που ήταν πέρυσι. Στην δεύτερη θέση παρέμεινε η Apple με το μερίδιό της να φτάνει στο 26% από το 21,7% που ήταν πέρυσι, καταγράφοντας την δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση από έτος σε έτος (4,3%).

Την μεγαλύτερη αύξηση ωστόσο, της τάξης του 7,4%, σημείωσε η Xiaomi το μερίδιο της οποίας εκτινάχθηκε στο 18.8% από το 11,2% που ήταν πέρυσι και βρέθηκε έτσι στην τρίτη θέση.

Αμέσως μετά ακολουθεί η Huawei, το μερίδιο της οποίας κατέγραψε και την μεγαλύτερη πτώση φτάνοντας από το 20,2% που ήταν πέρυσι κοντά στο 12%.

Οριακά ανοδικά κινήθηκε η Honor με το μερίδιό της να φτάνει το 2,7% από το 2% που ήταν πέρυσι, ενώ όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές κινήθηκαν κάτω από 2%.

Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς που έχει στη διάθεσή του το insider.gr το 36% των Ελλήνων το 2020 ξόδεψαν πάνω από 600 ευρώ για την αγορά ενός smartphone ενώ ένα 35% περίπου προτίμησε συσκευές από 150 έως 300 ευρώ. Όσο για το κοινό που προτιμά κινητά ενδιάμεσης κατηγορίας τιμής, δηλαδή από 300 έως 600 ευρώ, το ποσοστό του παρέμεινε σχεδόν σταθερό.

Ανακατατάξεις και στη διεθνή αγορά – η Apple η μεγάλη κερδισμένη του 4ου τριμήνου

Πρόσημο άλλαξε και η διεθνής αγορά smartphones, με την πανδημία του κορονοϊού να φέρνει ανακατάξεις και σε αυτή την περίπτωση.

Όπως αναφέρουν τα πρόσφατα στοιχεία IDC, το 4ο τρίμηνο του 2020 πουλήθηκαν 386 εκατομμύρια smartphones, 4,3% περισσότερα εν συγκρίσει με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Ωστόσο το δ’ τρίμηνο ήταν το μοναδικό του προηγούμενου έτους που έκλεισε με θετικό πρόσημο, και η χρονιά έκλεισε στο σύνολό της πτωτικά κατά -5,9%.

Ρεκόρ πωλήσεων για τα iPhone

Σε επίπεδο κατασκευαστών την έκπληξη έκανε σίγουρα η νέα σειρά iPhone 12, χάρη στην οποία οι πωλήσεις iPhone ξεπέρασαν τα 90 εκατ. τεμάχια – τα περισσότερα που έχει πετύχει κατασκευαστής μέσα σε ένα μόνο τρίμηνο. Η αύξηση έφτασε το εντυπωσιακό 22,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους κάτι που έφερε τα πάνω κάτω και στην «χρυσή» πεντάδα των κατασκευαστών.

Μετά από πολύ καιρό η Apple σκαρφάλωσε στην κορυφή της κατάταξης των κατασκευαστών με μερίδιο αγοράς 23,4%, αφήνοντας τη Samsung στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 19,1%. Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις του νοτιοκορεατικού κολοσσού αυξήθηκαν κατά 6,2% και διαμορφώθηκαν στα 73,9 εκατ. smartphones.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Xiaomi, με τις αποστολές της να φτάνουν τα 43,3 εκατομμύρια τεμάχια, χαρίζοντάς της μερίδιο αγοράς που ξεπέρασε το 11%. Ωστόσο η Xiaomi κατέγραψε αύξηση πωλήσεων μεγαλύτερη κι από την Apple – οι πωλήσεις smartphone αυξήθηκαν κατά 32% το τελευταίο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Αύξηση 10,7% στις πωλήσεις κατέγραψε και η κινεζική Oppo, η οποία έφθασε σε μερίδιο αγοράς το 8,8% καταλαμβάνοντας την 4η θέση στην κατάταξη. Κατά το 4ο τρίμηνο του 2020 η Oppo πούλησε 33,8 εκατομμύρια smartphones.

Την πέμπτη θέση κατέλαβε η Huawei τα μερίδια της οποίας – τα οποία οφείλονται κατά κύριο λόγο στην αγορά της Κίνας – διαμορφώθηκαν στα 32,8 εκατομμύρια τεμάχια, και το μερίδιό της περιορίστηκε στο 8,4%, όταν ένα χρόνο πριν ξεπερνούσε το 15%.

Οι διαφορετικές επιδόσεις των κατασκευαστών κατά το τελευταίο τρίμηνο δεν κατάφεραν να επηρεάσουν την κατάταξη στο σύνολο της χρονιάς του 2020, κατά την οποία πουλήθηκαν 1,29 δισεκατομμύρια smartphones, 80 εκατομμύρια λιγότερα σε σύγκριση με το 2019.

Σε ετήσια βάση, την 1η θέση των κατασκευαστών κατέκτησε η Samsung, με μερίδιο αγοράς 20,6% και πωλήσεις σχεδόν 267 εκατομμυρίων τεμαχίων. Ακολούθησε η Apple με πωλήσεις 206 εκατ. τεμαχίων και μερίδιο 15,9%, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Huawei πουλώντας 189 εκατ. τεμάχια και διατηρώντας μερίδιο 14,6%. Με μερίδιο 11,4% και πωλήσεις 147,8 εκατ. τεμαχίων η Xiaomi κατέλαβε την τέταρτη θέση ενώ η πεντάδα έκλεισε με την κινεζική Vivo η οποία πούλησε το 2020 111,7 εκατ. συσκευές συγκεντρώνοντας μερίδιο της τάξης του 8,6%.

insider.gr

Show More

Related Articles

Back to top button
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com